Výprodej kol 2018

NOVÁ SADA XTR M9100

NOVÁ SADA XTR M9100 PŘINÁŠÍ NEJVÍC UNIVERZÁLNÍ SKUPINU PRO XC, ENDURO A MARATON ZÁVODNÍKY

XTR M9100: navrženo tak, aby splňovalo nejvyšší úroveň soutěží MTB, kde je potřeba výkon a zkušenost.

Jestli je jedna věc v životě jistá, pak to, že MTB svět pokračuje v posouvání hranic. Závodění na horských kolech se rok od roku rozvíjí, je stále více náročnější a rozvíjí se i kola. Jelikož jezdci potřebují co nejlehčí nastavení, co největší kontrolu nad svými koly a co nejvíce univerzální pohon pro každou situaci, přijalo nové XTR tuto výzvu k rozvoji více, než kdykoliv předtím, a přišlo s řadou komponentů vyvinutých tak, aby dalo MTB závodníkům rychlost, soustředění a kontrolu pro jejich vítězství.

XC, Maraton a Enduro jezdci žádají perfektní rovnováhu mezi rychlostí, soustředěním a kontrolou, takže každý tento požadavek byl analyzován a optimalizován při vývoji nového SHIMANO XTR M9100.

Nové XTR představuje průkopnickou 12rychlostní kazetu s 10-45Z nebo 10-51Z rozsahem, 2 nebo 4pístovými brzdami, a novým nábojem představujícím novou SHIMANO MICRO SPLINE technologii. Stejně tak přichází i nový design brzd a uchycení pák, který umožňuje jezdcům určit si polohu kontroly, zahrnující XTR ovládání sedlovky, a zajistit si tak optimální pozici pro pohodlí a rychlou akci. Celkově tento nový vývoj ušetřil přes 150 g na váze pro XC jezdce či 90 g pro Enduro jezdce a slibuje více intuitivní přehazování pro lepší soustředění na trail.

Bas Van Dooren, produktový team leader pro Shimano Europe: „Rychlost, soustředění a kontrola byla slova, kterými jsme žili v průběhu vývojové fáze. Vytvořili jsme nové XTR pro zvýšení akcelerace a rychlosti drastickým snížením ztrát pohonné síly s celkovým redesignem komponentů. Přicházíme s intuitivním nastavením řídítek a novým řešením brzd. Nové XTR není update M9000, nýbrž od základů nový design, který našel perfektní souhru komponentů pro MTB, Maraton a Enduro jízdu.“

RYCHLOST NOVÉ GENERACE

Kazeta: Vývoj pohonu začal minimalizací kroků při změně převodových stupňů tak, aby jezdci docílili optimálního chodu a kadence mezi každým převodem a nakonec také celkové rychlosti.

Výsledkem je 51Z pastorek, který následuje skokem 6Z v posledních třech pastorcích (10-12-14-16-18-21-24-28-33-39-45-51Z) pro větší kadenci. XTR také představuje 10-45Z 12stupňovou kazetu (10-12-14-16-18-21-24-28-32-36-40-45Z) pro rychlejší či méně prudké MTB převody a menší kadenční šok. Kazeta 10-45Z (CS-M9100-12) je pro XC jezdce, kteří chtějí menší rozmezí pastorků a nejlehčí nastavení, kazeta 10-51Z (CS-M9100-12) je pro trailové jezdce, aby vystoupali na každou horu, které budou čelit.

Obě kazety používají nápadně odlišné kovy pro různé pastorky tak, aby bylo dosaženo nejlepší rovnováhy mezi hmotností a odolností. Největší pastorky jsou z hliníku, prostřední z titanu a ty nejmenší z oceli.

Třetí kazeta (CS-M9110-11) přichází s novým XTR pro jezdce, kteří konkrétně hledají tužší a lehčí sadu kol. V podstatě tato možnost je založena na 10-51Z kazetě s 51Z pastorkem odstraněným pro vytvoření 11rychlostní kazety s 12rychlostním rozestupem převodů. Výhodou této možnosti je to, že dává jezdcům šanci vytvořit lehčí jízdní kolo s tužšími koly, které mohou být použity s tím samým řetězem a přehazovačkou, která používá 12stupňový systém.

Technologie náboje: Pro 12rychlostní set Shimano předělalo design náboje známou MICRO SPLINE technologií pro optimální kompatibilitu s kazetou. Stejně tak přichází představení SCYLENCE technologie v Shimano zadním náboji. Tato nová technologie nahrazuje západky s vnitřním systémem ozubení ke snížení přetahování zatímco probíhá a tvoří prakticky tichý náboj, takže se můžete soustředit více na trail před vámi. Přední náboje jsou dostupné ve velikosti 100 nebo 110 mm s 15mm průchozí osou a zadní náboj přichází ve velikostech 142 nebo 148 mm (zvýšení specifikace) s 12mm průchozí osa (HB-M9110/-B / FH-M9110/-B).

Kliky: Vedle specializovaného 12rychlostního řetězu (CN-M9100) s 12 rychlostmi (FC-M9100/M9120-1) přichází QUICK LINK s 12rychlostní klikou a proslulou dutou klikou. XC 1x12rychlostní jezdci ušetří 80 g díky přímému uchycení převodníků s rozsahem 30Z-38Z. Enduro jezdci využívající 1x12 mohou přidat  XTR napínák řetězu (SM-CD800 E uchycení, D uchycení nebo typ ISCG05) na podporu chodu řetězu a mají možnost využít FC-M9120 kliky se širším Q-faktorem k přizpůsobení konkrétním rozměrům rámu.

Jezdci, kteří chtějí největší rozsah rychlosti a kontroly na každém typu terénu mají možnost 2x12rychlostních klik (FC-M9100/M9120-B) 38-28Z, které mohou být spárované s kazetou 10-45Z. Mohou tak dosáhnout maximálního rychlostního rozsahu a menších převodových skoků pro dlouhé cesty plné stoupání.

Přehazovačky: Tři přehazovačky jsou dostupné v XTR verzi (RD-M9100-SGS/GS dlouhé či krátké vodítko, nebo RD-M9120-SGS dlouhé vodítko pro dvoupřevodník). To vše v hladkém, agresivním a ostře eloxovaném hliníkovém designu. K posílení přehazovacího výkonu jdou kladky z 11Z v XTR M9000 na větší 13Z velikost k posílení chodu řetězu a dohromady se zadní přehazovačkou SHIMANO SHADOW RD+ pomáhají snižovat odskočení řetězu.

Přední přehazovačka je dostupná ve třech různých stylech, kdy záleží na typu konstrukce vašeho rámu. Uchycení D-typ, E-typ a M-typ s funkcí technologie SIDE SWING umožňuje přední přehazování hladce a bez námahy.

ZAMĚŘENO NA ŘAZENÍ

Řadící páky: Za teorií nového designu řadících páček stálo to, aby bylo jezdcům umožněno okamžitě se přizpůsobit rychle se měnícím podmínkám, a to díky vylepšenému tvaru páček, který ušetří rozhodující desetiny sekund z každého přeřazení. Toho bylo dosaženo skrze vytvoření I-SPEC EV designu, který je systémem, díky němuž mohou být páčky namontovány i přímo k řídítkům. Tento nový  I-SPEC-EV design dává 14mm boční posuvný rozsah a 60stupňové rotační polohování, takže jezdci mohou najít co nejvíce ergonomickou pozici rukou na převodnících a páky působí na řídítkách uhlazeným dojmem.

Shimano nově představuje také účelové ovládání nastavení sedlovky (SL-MT800-IL) s I-SPEC-EV uchycením, které je kompatibilní se všemi typy nastavitelných sedadel na trhu, zahrnující také PRO Koryak teleskopickou sedlovku.

Navíc nyní má řazení lehčí provozní sílu umožňující jezdcům dělat intuitivní a bezproblémové řazení za minimálního použití prstů, přinášející podstatný pokles v přehazovací síle a operaci v porovnání s XTR M9000.

Funkce jako RAPIDFIRE Plus, 2-WAY RELEASE a MULTI-RELEASE jsou převáděny z předchozí generace. Nyní však pro M9100 převodníky je 11-12rychlostní konventor (SL-M9100-R/-IR) na zadním převodníku pro jezdce, kteří zvolili 11rychlostní delší ořech náboje. Pro jezdce s funkcí 2x12 používající levé řazení (SL-M9100-IL/SL-M9100-L) je nový inovativní MONO Lever design se zjednodušenou a intuitivní obsluhou, využívající jen jednu páčku k přehození nahoru nebo dolů.

ZŮSTAT POD KONTROLOU

Brzdy: Budovány na tom, co je již standardem, kterým se ostatní brzdy přejí stát. Design XTR brzdové páky M9100 (BL-M9100/M9210) změnil umístění dopínání objímky a tělo páky. Svorka se pohybuje vůči tělu páky uprostřed a konec těla páky je chytře umístěn oproti řídítkům k vytvoření pevnější brzdy s více přímým kontaktem a zlepšením kontroly.

Dvoupístová volba (BR-M9100) přichází s lehčí váhou XC brzdové páky s možností nastavení  dosahu ramene páky. Čtyřpístový třmen (BR-M9120) představuje nejen vysokou brzdnou účinnost, ale i bezproblémovou funkci nastavení dosahu, volný zdvih a Shimano Servo Wave technologii, která vyvolává rychlou akci destička-kotouč. Oba třmeny jsou z hliníku, využívají vysokou tuhost hadice a poskytují rychlé zapojení brzdy s kratším volným zdvihem.

Destičky a kotouče: Aby odpovídaly nově vytvořenému třmenu, musely se brzdové destičky také změnit. Jezdci volící 4pístový třmen potřebují destičky s chladičem (N03/4A resin/kov), zatímco 2pístové třmeny sedí s destičkami bez chladiče (K02/4S resin/kov, s volitelným K02/4Ti titanovými zadními destičkami). Konstrukce kotouče mezitím využívá upravenou konstrukci, která buď snižuje hmotnost nebo zvyšuje odvod tepla. 140 nebo 160mm kotouče ubraly 5 a 10 g, zatímco 180 a 203mm kotouče byly o 20⁰C chladnější během testování, s 203mm kotoučem ušetřily také 30 g (vs RT99) na váze.

NENÍ NIC LEPŠÍHO

Nové XTR M9100 odpovídá na otázky, na které se nejlepší MTB jezdci ptají. Jak můžu zkombinovat lehkou váhu jízdních vlastností s nejširším rozsahem převodů, maximální brzdící silou, personalizovaným natavením, excelentní odolností komponentů a nejvyšší účinností pohonu? XTR M9100: není nic lepšího.