SRAM představuje druhou generaci sad Eagle

Na první pohled bychom mohli jako klíčovou změnu uvést navýšení rozsahu nevětšího pastorku kazety o dva zuby. Na trh se tak dostanou nové kazety řad XX1 Eagle, X01 Eagle a GX Eagle o rozsahu 10–52 zubů, které doplní stávající kazety s rozsahem 10–50 zubů, ale zároveň nadále zůstávají v nabídce.

Stávající pastorky na nových kazetách zůstávají ve stejném rozsahu jako u verze 10-50 verze, zaměněn je pouze největší pastorek z 50 na 52 zubů. SRAM tak s novými kazetami nabízí převodový rozsah 520 %, který mohou využít jak elitní závodníci, tak sportovní jezdci. Všechny nové kazety jsou kompatibilní s použitím na e-biku.

Další důležité změny se také odehrály u přehazovaček. Úpravou prošel offset kladek a prodloužil se poměr paralelogramu. Horní kladka se posunula více dopředu a řetěz tak více objímá pastorky kazety. Důležitou změnou je i nová silnější pružina. Právě tyto kroky zaručují lepší chod a přesnost řazení při navýšení rozsahu kazety. Přehazovačky schopné pojmout větší kazetu poznáte podle loga „520%“, které je natištěno na vnitřní straně vodítka.

V nabídce se nově objevují karbonové kliky sady GX Eagle. Kliky mají šedou barvu s velkým logem Eagle a jsou osazeny barevně doladěným převodníkem X-SYNC2, který má nově zuby bez finální barevné úpravy. Na převodníku tak není vidět designové opotřebení.

Kliky jsou osazeny jednou univerzální osou, která je díky technologii DUB kompatibilní téměř se všemi středy na trhu.

SRAM nasazuje nové oku lahodící  barevné varianty. Můžete vybírat mezi černou, duhovou, zlatou a nově je k dispozici i měděná varianta. Pohon vašeho stroje si tak můžete vyladit dle svých individuálních představ. Všechny sady SRAM Eagle lze mezi sebou libovolně kombinovat.

Poslední novinka Eagle míří do dílen. SRAM výrazně zjednodušuje správné nastavení pozice horní kladky přehazovačky vůči kazetě. Tomu dopomáhá nová měrka, která poskytuje plnou kompatibilitu napříč všemi řadami Eagle = nahrazuje všechny starší. Stačí jí pouze nasadit na největší pastorek a nastavit vzdálenost horní rolničky přehazovačky. U celodpružených kol toto nastavujeme v plném sagu, tedy po zatížením jezdcem.