MIKRO ODPRUŽENÍ SAVE


 

Zadní vidlice a stavba má zabudované malé pružící zóny, které zlepšují trakci zadního kola, navyšují rychlost, přesnost řízení a komfort. Optimalizováno pro spolupráci s vidlicí SPEED SAVE.

Technologie SAVE snižuje únavu a navyšuje kontrolu při řízení kola tím, že snižuje množství rázů a vibrací přes rám k jezdci. Díky spojení precizních tvarů trubek s důmyslným vrstvením karbonu či vysokým zpracováním duralu jsme schopni vytvořit na zadní vidlici, sedlových vzpěrách a případně sedlovce oblasti, které svojí poddajností absorbují rázy, ale zůstávají dokonale tuhé příčně a v krutu.

SAVE je charakteristický vizuálním zploštěním zadních vzpěr sedlovky nebo vidlice a často je doprovázen větší šířkou v této zploštělé části. Vylepšená vertikální poddajnost vytvořená kombinací všech prvků významně navyšuje komfort a výkon. 
Původně vznikla tato technologie na prvním karbonovém Synapse (SAVE je zkratkou anglických slov Synapse Active Vibration Elimination). Postupem času se tato technologie vyvinula do čtyř variací pro různé typy kol a jízdních stylů. SAVE PLUS, SPEED SAVE, AERO SAVE a SAVE.

SPEED SAVE - SUPERSIX EVO, CAAD 12, F-SI.

Prvky SPEED SAVE jsou zkonstruovány tak, aby podobně jako odpružení aut F1 pomáhaly kolu jet rychleji, a ne pouze navýšily komfort. S důrazem na nízkou hmotnost a torzní tuhost navyšuje technologie SPEED SAVE valivou rychlost, akceleraci a výrazně vylepšuje rychlost při zatáčení bez negativního vlivu na přenos sil. 

Technologie SPEED SAVE pracuje primárně prostřednictvím rovnováhy mezi zadním rámovým trojúhelníkem a vidlicí. Na zadním rámovém trojúhelníku jsou, jak zadní vidlice, tak i sedlové vzpěry schopny ohybu ve vertikálním směru, čímž pohlcují nárazy. Předsunutí patek přední vidlice a její pletení karbonu pak umožňuje taktéž její průhyb. Obojí dohromady vytváří systém mikro odpružení, který umožňuje kolům lépe přejet hrubý povrch, ať při jízdě v sedě, či v sedle. Výsledkem je lepší trakce, řízení kola, vyšší rychlost a možnost zatáčení ve vyšší rychlosti. 
Druhá část systému se zaměřuje na komfort jezdce. Sedlová trubka má směrově optimalizované pletení karbonových vrstev, které jí umožňuje mírné vychýlení dopředu a dozadu. Zde se pak rozptylují vibrace a nárazy a snižují se tak svalová mikro-traumata snižující energii při dlouhých dnech v sedle.

 

SAVE PLUS - SYNAPSE HI-MOD, SYNAPSE CARBON

Komfortnější a více poddajnější prvky systému SAVE, které jsou vytvořeny pro více rozbité cesty a celodenní jízdu.

Upravená verze systému, který to vše začal. SAVE PLUS přináší větší míru vertikální poddajnosti než je u verze SPEED SAVE. Dokonalé řešení pro vysokou rychlost na kostkách severní Evropy či vašeho dalšího závodu Gran Fondo.

Systém SAVE PLUS je složen ze tří částí tak, aby vymazal všechny překážky, které se mohou objevit na silnici.

První část: Vrstvení karbonu – pro malé rázy.

Vrstvení karbonu kola Synapse je zkonstruováno tak, aby maximalizovalo něco, čemu se odborně říká Interlaminární smyk. V podstatě to znamená, že jsou vlákna orientována tak, aby pohltila vibrace ve svých vrstvách a rozptýlila je před dalším směřováním k jezdci. Toto řešení pomáhá se zbavit drobných vibrací ze silnice a tím neplýtvat silami jezdce.

Druhá část: Zadní rámový trojúhelník a vidlice – malé až středně velké rázy.

Podobně jako u verze SPEED SAVE, tak i zadní rámový trojúhelník a vidlice verze SAVE PLUS jsou zkonstruovány tak, aby pracovaly společně jako systém, který udrží kola na vozovce ať je jezdec v sedle nebo stojí na pedálech. Sedlové vzpěry mají unikátní spirálovitý tvar, který umožňuje ohýbání i stlačení materiálu při zatížení podobně jako pružina. Přední vidlice má zaoblený tvar a předsazení patek, které jí umožňuje vyvážit vertikální poddajnost s excelentně přesným řízením kola.

Třetí část: Sedlová trubka a sedlovka – Střední až velké rázy

Nejmenší průměr sedlovky 25,4 mm přináší více poddajnosti než větší průměry. Tento efekt je umocněn zabudovaným klínovým upínákem sedlovky do rámu. Díky odstranění klasické objímky může sedlovka lépe pracovat a pohlcovat rázy. Práce sedlovky je doplněna prací sedlové trubky, která jí může díky svému vrstvení karbonových vláken a ploššímu tvaru doprovodit a přinést tak maximální komfort při jízdě v sedle.

SAVE -  CAAD8, TRAIL, TANGO A KOLA URBAN/FITNESS.

Prvky systému SAVE pro každodenní jízdy. Zjednodušená technologie SAVE zkonstruovaná pro duralové rámy. Oslabuje vibrace a navyšuje jízdní komfort, ať projíždíte náročným terénem, vyhýbáte se překážkám ve městě anebo závodíte v kriteriu.

AERO SAVE

Prvky SAVE s aerodynamickou úpravou AERO SAVE znamená soulad energeticky úsporné vertikální poddajnosti s aerodynamickými tvary. V kategorii kol pro jízdu na čas přináší AERO SAVE jasnou výhodu. Tím, že absorbuje nepříjemné vibrace od povrchu, umožní jezdci déle zůstat v aerodynamickém posedu a mít lepší kontrolu nad kolem na hrubém povrchu. Ušetřené síly se pak budou hodit například v triatlonu při následném běhu.

 

Položky s technologií podle kategorie