Poradna

Jak vybrat tu pravou hustilku Lezyne pro Vaše kolo nebo do dílny.

Výběr správné hustilky Lezyne pro vaše kolo nebo dílnu je jako vybrat parťáka na dlouhou cestu. Musíte si být jisti, že se na něj můžete spolehnout v každé situaci, že nezklame, když je to nejvíce potřeba. Ať už se chystáte na odpolední vyjížďku po městě, na několikadenní dobrodružství v horách, nebo jen potřebujete spolehlivého pomocníka do vaší dílny, správný výběr hustilky může značně ovlivnit vaši přípravu i samotný zážitek z jízdy.

Začněme s příběhem Martina, vášnivého cyklisty, který si myslel, že všechny hustilky jsou stejné. Na jedné ze svých cest do hor se mu přihodila nepříjemnost v podobě prasklého pláště. S sebou měl malou, lehkou hustilku, kterou si vybral hlavně kvůli její kompaktnosti. Bohužel, při pokusu o nafoukání silného horského kola zjistil, že to nebude tak snadné, jak si původně myslel. Přestože hustilka byla skvělá pro silniční kolo s potřebou vyššího tlaku, u horského kola s jeho většími a robustnějšími plášti zkrátka nebyla dostatečně efektivní. Tento příběh nám připomíná, jak je důležité vybrat hustilku, která odpovídá specifikacím a potřebám vašeho kola.

Pro horská kola, kde je důležitý vysoký objem vzduchu pro rychlé nafouknutí širokých plášťů, je ideální volbou robustní model hustilky Lezyne, který je navržený právě pro tento účel. Vyhledávejte modely s větším válce, které umožňují rychlejší a méně náročné nafouknutí pláště.

Naopak, pokud je vaším věrným společníkem silniční kolo, je klíčový vysoký tlak. Zde přichází na řadu hustilky Lezyne s precizním manometrem, který umožňuje dosáhnout požadovaného tlaku bez obav z poškození pláště. Detail, jako je tenký a dlouhý válec, znamená, že dosažení vyššího tlaku vyžaduje méně úsilí a je efektivnější.

Pokud hledáte spolehlivého pomocníka do dílny, stojanová hustilka Lezyne se stane vaším nejlepším přítelem. Nejen že nabízí pohodlí stálé hustilky s rychloupínacím ventilkem a přesným manometrem, ale její robustní konstrukce zaručuje, že vydrží léta používání. Stojanové hustilky jsou ideální pro rychlé a přesné nastavení tlaku před každou jízdou nebo pro práci na kolech v dílně.

Nezapomeňte také zvážit materiál, hmotnost a kompaktnost hustilky. Jste-li častým cestovatelem nebo preferujete lehkost a snadné přenášení, hledáte modely z hliníku nebo karbonu, které nabízejí skvělý poměr pevnosti a hmotnosti. Kompaktní modely, které snadno umístíte do batohu nebo připevníte přímo na kolo, jsou ideální pro dlouhé výlety, kde každý gram hmotnosti má význam.

Vybírat hustilku Lezyne pro vaše kolo nebo dílnu je tedy proces, který vyžaduje zvážení mnoha faktorů. Stejně jako Martin v našem příběhu, i vy můžete zjistit, že správná hustilka může značně ovlivnit vaše cyklistické dobrodružství. Vyberte si proto svého "cestovního parťáka" s rozmyslem, abyste si mohli užívat každý kilometr bez zbytečných komplikací.

Prozkoumejte Minipumpy

Pumpa lezine

Prozkoumejte Pumpy do dílny

Dílenské pumpym

Prohlédněte si také CO2 hustilky

CO2 pumpy

Jak správně vybrat velikost lyžařské helmy POC pro maximální bezpečnost a pohodlí na sjezdovce

Vybrat správnou velikost lyžařské helmy POC je jako najít klíč k pokladu. Pokladem je zde vaše bezpečnost a pohodlí na sjezdovce, a klíčem je vědomost a trpělivost při výběru. Představme si, že vaše hlava je cenný poklad, který potřebuje ochranu nejen před nárazy, ale i před nepříjemným stiskem nebo volností, která by mohla způsobit nepohodlí nebo dokonce snížit účinnost ochrany. Výběr správné velikosti helmy je tedy cestou, jak zajistit, že tento poklad bude v bezpečí.

Krok 1: Příprava

Než se vydáte na cestu za perfektní helmou POC, je potřeba se náležitě připravit. Potřebovat budete měřící pásek, nejlépe takový, který je měkký a lze ho snadno omotat kolem hlavy. Případně, pokud nemáte měřící pásek, lze použít i kus provázku nebo látky, který poté změříte pravítkem nebo skládacím metrem.

Krok 2: Měření

Nyní, když máte svého pomocníka – měřící pásek, je čas změřit obvod vaší hlavy. Postavte se před zrcadlo, abyste měli lepší kontrolu nad tím, jak pásek položíte. Měřící pásek by měl ležet asi 1 cm nad vašimi obočími a obepínat nejširší část vaší hlavy, což je obvykle zhruba ve výši vašeho temene. Ujistěte se, že pásek leží rovně a není příliš utažený ani příliš volný. Zaznamenejte si míru v centimetrech.

Krok 3: Porovnání s velikostní tabulkou POC

S měřením hotovým, je čas tento údaj porovnat s velikostní tabulkou POC. Každý výrobce má trochu jiné rozměry, takže i když máte zkušenosti s jinou značkou, nezapomeňte si ověřit, jaké velikosti odpovídají vašemu obvodu hlavy u POC. Při pohledu na tabulku si všimnete, že helmy jsou často rozděleny do kategorií jako malé (S), střední (M), velké (L) a extra velké (XL). Vaše naměřená hodnota vám ukáže, do které kategorie spadáte.

Krok 4: Výběr a zkouška

Nyní, když víte, jakou velikost byste měli hledat, je čas helmu vyzkoušet. Pokud máte možnost, nejlepší je osobně si helmu vyzkoušet před koupí. Když helmu nasadíte, měla by se vaše hlava cítit pohodlně obepnutá, aniž by však byla příliš stlačená. Helma by neměla být příliš těsná, ale zároveň by neměla volně klouzat po hlavě nebo se otáčet, když zavrtíte hlavou.

Krok 5: Přizpůsobení pro dokonalé pohodlí

Moderní helmy POC jsou vybaveny systémy pro jemné přizpůsobení velikosti, což umožňuje dokonale přizpůsobit helmu vaší hlavě. Věnujte čas tomu, abyste si helmu přizpůsobili tak, aby vám byla co nejpohodlnější. Paměťová pěna a polstrování uvnitř helmy by mělo rovnoměrně rozložit tlak, aniž by na nějakém místě tlačilo více než na jiném.

Výběr správné velikosti helmy POC je jako vyřešit záhadu – potřebujete správné nástroje, trpělivost a trochu znalostí. A když najdete tu pravou, je to jako najít klíč, který odemkne dveře k bezpečnějším a pohodlnějším dobrodružstvím na sjezdovkách. Nezapomeňte, že vaše bezpečnost by měla být vždy na prvním místě, a správná velikost helmy je jedním z nejdůležitějších kroků k jejímu zajistění.

Lyžařské Helmy

Jak správně vybrat velikost helmy POC pro maximální bezpečnost a pohodlí při cyklistice

Při výběru ideální cyklistické helmy je klíčové pochopit, že velikost a správné padnutí jsou základními stavebními kameny vaší bezpečnosti a pohodlí na cestách. Helmy POC jsou známé svým inovativním designem a předními bezpečnostními technologiemi, ale i nejlepší technologie ztrácí svůj smysl, pokud helma není správně přizpůsobena vaší hlavě. V této sekci se podíváme na to, jak správně vybrat velikost helmy POC, abyste na svých cyklistických dobrodružstvích dosáhli maximálního bezpečí a pohodlí.

Měření hlavy: První krok k dokonalé helmě

Cesta za dokonale padnoucí helmou začíná měřením obvodu vaší hlavy. K tomu budete potřebovat krejčovský metr. Umístěte jej asi 1 cm nad vašimi obočími a obtočte kolem nejširší části vaší hlavy, což je obvykle mírně nad ušima. Toto měření vám dá základní vodítko, které využijete při výběru velikosti helmy.

Rozumění velikostem helem POC

Helmy POC jsou k dispozici v několika velikostech, které pokrývají širokou škálu obvodů hlavy. Obecně se velikosti pohybují od XS, přes S, M, L až po XL, aby bylo možné pokrýt co největší rozsah potřeb různých cyklistů. Každá velikost má specifikovaný rozsah obvodů hlavy v centimetrech, což usnadňuje výběr správné velikosti na základě vašeho měření.

Praktické tipy pro perfektní padnutí

Jakmile máte základní představu o velikosti, kterou potřebujete, je čas na zkoušku. Správně padnoucí helma by měla sedět rovnoměrně na hlavě, aniž by byla příliš těsná nebo příliš volná. Zde je několik tipů, jak zjistit, zda vám helma správně sedí:

1. Helma by měla sedět rovně: Přední část helmy by měla být asi dva prsty široce nad obočím, aby chránila čelo, ale neomezila výhled.

2. Přezka a popruhy: Když zapnete přezku a upravíte popruhy, helma by měla být pevně připevněná, ale bez nepříjemného tlaku na bradu nebo obličej. Popruhy by měly vytvářet tvar písmene "V" kolem uší.

3. Pohyb helmy: Když pohybujete helmou nahoru a dolů, nebo ze strany na stranu, měla by se vaše hlava pohybovat společně s helmou. Helma by neměla klouzat nebo se otáčet samostatně o vaší hlavě.

4. Pohodlí: Helma by měla být pohodlná i po delším nošení. Neexistují žádné tlakové body nebo nepříjemné stahování.

Pamatujte, že správná velikost a padnutí helmy jsou základem vaší ochrany. Helma POC, která vám perfektně sedí, nejenže zvýší vaši bezpečnost při pádu nebo kolizi, ale také zlepší celkový zážitek z jízdy tím, že zajistí pohodlí bez nutnosti neustálého upravování nebo přetahování.

Závěr

Vybrat si správnou velikost helmy POC není jen o bezpečnosti; je to o spojení pohodlí a ochrany, které umožňuje cyklistům plně se ponořit do radosti z jízdy. S pravou helmou na hlavě můžete vyrazit na cesty s jistotou, že jste chráněni a připraveni na jakékoli dobrodružství, které před vámi leží.

Výstřižek

Jak vybrat tretry na kolo

Pokud jste se rozhodli si koupit cyklistické tretry, ale nevíte jaký typ vybrat, tento článek je zde přímo pro vás! Zde vám objasníme hlavní využití a rozdíly mezi jednotlivými druhy treter a pomůžeme vám vybrat ty ideální pro vaše potřeby. 

 

Cyklistické tretry můžeme rozdělit do tří základních kategorií podle druhu použití na: Cykloturistické tretry | Horské (MTB) tretry | Silniční tretry

 

Cykloturistické tretry

Cykloturistické tretry jsou určeny především pro méně náročné cyklistické vyjížďky u kterých předpokládáme, že občas půjdeme pěšky. Tyto trety jsou částečně opatřeny měkkou gumovou podrážkou, aby neklouzaly při překonáváni kamenů či kořenů. Tyto tretry jsou opatřeny systémem pro připevnění nášlapných pedálu, ale můžeme je používat i s klasickými pedály. Většina výrobců řeší tyto tretry tak, že systém pro upevnění pedálu je ukryt pod podrážkou a pokud se rozhodnete pro použití nášlapných pedálu, jednoduše část gumové podrážky odstraníte. Tato část podrážky je již vyřezaná a je na podrážce nalepená, takže její odstranění je opravdu snadné.

 

Horské (MTB) Tretry

MTB tretry jsou určeny pro jízdu v náročnějším terénu, většinou jsou opatřeny vyměnitelnými kolíky a hrubší podrážkou pro lepší záběr při chůzi v kluzkém terénu. U těchto treter se předpokládá použití nášlapných pedálu a pro upevnění tretry na nohu jsou použity pásky na suchý zip, rychloupínací přezka či otočná ráčna. U vyšší řady MTB pedálu výrobce udává index tvrdosti podrážky. Do studeného počasí se vyrábí také zimní, speciálně zateplené tretry, které Vás udrží v teple i v opravdu nízkých teplotách.

 

Silniční tretry

Silniční tretry jsou určeny pro jízdu na silničním kole a vyznačují se maximálním odvětráním při vysokém výkonu a nízkou hmotností. Tvrdost podrážky je vysoká pro maximální přenos síly do pedálu a nejsou přizpůsobeny pro chůzi. Pro silniční tretry je nejlepší používat také silniční nášlapné pedály.

 

Nášlapné pedály

Na trhu je k dispozici ohromné množství nášlapných pedálu k tretrám od různých výrobců. Mezi nejpoužívanější nášlapné pedály patří pedály Shimano. Není potřeba se obávat, že Vám nebudou sedět některé tretry k pedálům a naopak. Všechny tretry jsou opatřeny systémem pro našroubování takzvaných kufrů pro zacvaknutí tretry do pedálu a tomu se všichni výrobci pedálu přizpůsobují. Kufry jsou, pak vždy součásti balení pedálu. Jediné na co je potřeba si dát pozor jsou dva rozdílné systémy nášlapných pedálu silničních a MTB. Na silniční tretry patří tedy jen silniční pedály a na MTB tretry jen MTB pedály.

Avšak na některé silniční tretry lze použít MTB pedály. Spolehnout se na to bohužel moc nejde. Znamená to tedy že některé silniční tretry mají systém pro našroubování jak kufrů pro silniční, tak pro MTB pedál. Pokud si nebudete s výběrem vhodného pedálu jistí rádi Vám poradíme. 

Velikosti oblečení

Pokud jste si někdy vybírali oblečení přes internet, určitě víte, že zvolit správnou velikost je velice obtížné. Proto jsme všechny velikosti oblečení našich dodavatelů umístili přehledně na jedno místo, ať se vám nepříjemnosti spojené s objednáním špatné velikosti stávají co nejméně!

  

CRAFT

 

Muži

 

Ženy

 

Děti/Junioři

 

Návleky na boty

 

Podprsenky

 

Rukavice

 

Ponožky

 

Čepice

 

 

 

 

Velikosti cyklistických treter

Pokud jste si někdy vybírali obuv přes internet, určitě víte, že zvolit správnou velikost je velice obtížné. Proto jsme všechny velikosti obuvi našich dodavatelů umístili přehledně na jedno místo, ať se vám nepříjemnosti spojené s objednáním špatné velikosti stávají co nejméně.

Tabulka velikostí treter SCOTT

Tabulka velikostí treter SHIMANO

 

Tabulka velikostí treter FORCE

 

Tabulka obuvi Force

Tabulka velikostí MAVIC

Mavic

Jak vybrat jízdní kolo

Před koupí kola je důležité si ujasnit jaké kolo budete chtít. Pro toho, kdo se věnuje cyklistice aktivně je to velmi jednoduché. Má své zkušenosti a proto je pro něj výběr typu kola často jasný. Naopak ten, kdo se o cyklistiku zajímá jen okrajově nebo vůbec, nemá před sebou jednoduché rozhodnutí, protože v dnešní době je k dispozici velké množství druhů kol určených k různým účelům.

Základní typy kol:

 

Horská kola (MTB)


Populární kategorie kol pro nadšence, kteří vyznávají jízdu terénem převážně mimo silnice. Tato kategorie se dále dělí na kola s přední odpruženou vidlicí a celoodpružená. Díky vývoji v posledních letech můžeme za jeden z poznávacích znaků považovat kotoučové brzdy, s ráfkovými brzdami se setkáte u nových horských kol zřídka.

Horská kola se dále dělí na různé typy dle zdvihu odpružení, kola s menšími zdvihy (do 120mm) jsou určena převážně k rekreačnímu, sportovnímu nebo závodnímu nasazení, kola s vyššími zdvihy (120-160mm) se řadí do kategorie enduro, tedy kola pro vyznavače náročnějšího terénu. Pro nejnáročnější jezdce jsou určené sjezdové či freeride kola, díky zdvihům až kolem 200mm si na nich můžete dovolit téměř cokoliv.

Není to pouze zdvih odpružení, co rozděluje horská kola na jednotlivé druhy, kola se liší geometrií, typy plášťů, systémem pružení, tvarem a šíří řídítek, materiály rámů atd. Jedním z charakteristických znaků horských kol byly dlouhou dobu 26'' kola, vývoj nelze zastavit a tak se objevily 27,5" a  29" kola.

Ve srovnání s kolem vybaveným 26" koly je „devětadvacítka“ rychlejší, má lepší výkonnost ve stoupáních a výbornou ovladatelnost při sjezdu a lepší trakci díky větší kontaktní ploše. Horská kola s 29" koly nabízí také snadnější překonávání překážek. To je dáno menším nájezdovým úhlem a velikostí pneumatiky. Větší kola znamenají i výrazně lepší tlumení a komfort při jízdě. Nevýhodou může být menší manévrovatelnost a těžkopádnost díky své velké obvodové hmotnosti.

Dalším typem horských kol která některé značky z počátku odmítaly a ukázalo se že mají na trhu své místo, jsou 27,5", která jsou moderním trendem který dokáže eliminovat nevýhody 29" kol při zachování stejných výhod. Tato velikost je univerzální pro většinu jezdců.

 

Krosová kola a trekingová kola


Správná volba pro ty, kteří chtějí kolo na výlety a do lehčího terénu s převahou zpevněných cest a cyklostezek, charakteristické jsou 28" ráfky s užšími plášti s nevýrazným vzorkem o šíři kolem 30-40mm, vzpřímený pohodlný posed. Na rámech naleznete navárky pro nosiče, blatníky, stojánky apod. Převody těchto kol se podobají horským kolům, díky tomu se vypořádají i s kopcovitým terénem. Krosová kola se od trekingových liší sportovnějším pojetím, hrubším vzorkem plášťů pro lepší adhezi v terénu.

 

Městská kola


Tato kategorie kol nebyla dříve tak rozšířená jako dnes, poptávka po tomto typu kol se však v posledních letech začala zvyšovat. Význam takového kola pro je jednoduchý. Nechtějí jezdit do práce autem. Ať už z důvodu zdravějšího pohybu, trávení času venku, či stresu za volantem.

Nabízíme městská kola mnoha typů, od základních s jedním převodem po sofistikovanější řešení s více převody. Najdete u nás velikosti kol 26'' a 28''. Pro městské kola je typická jednoduchost vzhledu, hladší pláště, pohodlný vzpřímený posed, kryty řetězu pro možnost jízdy v nesportovním oděvu.

 

Silniční kola


Pokud vás láká jízda na kole po silnicích velkou rychlostí, zdolávání velkých dálek za relativně krátkou dobu, nebo jen hledáte kolo na dojíždění do práce, je ''silnička'' to pravé pro vás. 

Levnější kola v cenách kolem 15-20 tisíc korun bývají více orientována na komfort a pohodlí. Dražší silniční kola jsou zaměřeny na sportovní cyklisty, mají delší posed a rychlost z nich doslova vyzařuje. U silničních kol je patrný obrovský technologický pokrok ve zpracování materiálů, špičkové kola váží kolem 6-7kg při zachování neuvěřitelné tuhosti, díky vývoji však dokáží nabídnout nebývalý komfort. Charakteristická jsou 28" kola, hladké pláště nebo galusky o šíři 19-25mm a nízko položená zahnutá řídítka (berany).

Gravel kola

Gravel kola jsou hitem posledních let. Jejich největší předností je určitě všestrannost. Zvládnou se téměř vyrovnat kolům silničním, a zároveň se s nimi nemusíte bát jet ani do terénu.

Tato všestrannost však neznamená, že vám vystačí jedny, univerzální, pneumatiky jednak do terénu, jednak na cesty. Přidaná hodnota Gravel kol spočívá hlavně v přizpůsobení rámu k tomu, aby bylo možno silniční pneumatiku jednoduše vyměnit za tu, která je určena do terénu. 

Při nákupu kola tedy můžete počítat s bezkonkurenční flexibilitou kola, ale také s tím, že tuto flexibilitu musíte zajistit. Díky povětšinou chybějícímu odpružení nebudou ani cesty terénem vždy příjemné. 


Dětská kola


Kola pro začínající cyklisty jsou přizpůsobené potřebám dětí, proto mají například kryty řetězu. Pro nejmenší jsou k mání balanční kolečka (velikost 12'' a 16''). Velikost v palcích, tedy 12''; 16''; 20''; 24''  na rozdíl od kol pro dospělé znamená průměr kol a k nim přizpůsobenou velikost rámu, k dostání jsou v chlapeckých a dívčích provedeních. Velikost dětského kola je potřeba pečlivě zvážit, nedoporučujeme nákup výrazně větších kol rodičům zastávajících názor, že do velikosti kola dítě během pár let doroste.

Jak vybrat pláště na kolo

Výběr pláště se zdá být jednoduchým úkolem. Opak je však pravdou. Při výběru zjistíte, že každý plášť má spousty různých parametrů, vlastností, použitých technologií a rozměrů. Proto jsme se rozhodli, že se vám pokusíme pomoci vyznat se aspoň v základních parametrech.

 

Velikost pláště

Asi nejdůležitější a taky nejčastěji řešený problém je při výběru velikosti pláště.

Velikosti plášťů jsou dnes označovány podle evropské normy pro pláště a ráfky ETRTO ( European Tire and Rim Technical Organisation). V praxi jsou ale také užívána starší francouzská a anglická označení. ETRTO – (např. 37-622) udává šířku (37mm) a vnitřní průměr pláště (622mm).Toto označení je jednoznačné a dovoluje přesné přiřazení k ráfku.

Označení v palcích (např. 28 x 1,4) udává přibližný vnější průměr pláště (28) a jeho šířku (1,4). Existuje ještě palcové označení ve formě 28x 15/8 x 1 3/8 ( přibližný vnější průměr x výška x šířka pláště). Hodnoty v palcích nejsou přesné a tím pádem nejednoznačné. Například označení 26 palců se používá pro průměr 559 mm (MTB), 571 mm (Triathlon) a 590 mm (holandská cestovní kola). Pláště s průměrem 622 a 635 mm se shodně označují jako 28 palců. Zvláštní je, že pláště s vnitřním průměrem 630 mm se označují jako 27 palcové. Tato označení zůstala z minulosti.

V anglosaském světě a v MTB jsou míry v palcích velmi rozšířeny. Proto se budou i nadále  používat pro všechny pláště. Avšak my budeme používat desetinnou formu např. 26x2,25. Podle našich zkušeností je staré označení např. 28x1 5/8 x 1 3/8 , málokterému uživateli srozumitelné.

Před pár lety zavedená velikost 29 palců MTB má stejný vnitřní průměr jako v Evropě známý 28 palcový rozměr , tedy 622mm.

Francouzský rozměr (např. 700 x 35C) udává přibližný vnější průměr (700 mm) a šířku pláště (35mm). Písmeno na konci označuje vnitřní průměr, v tomto případě C znamená 622 mm. Francouzské označení neexistuje pro všechny pláště, například pro MTB se nepoužívá vůbec.

Značení duší je podobné, jen se většinou udává rozmezí šířky pro daný plášť.

Převodní tabulka rozměru  Adobe Acrobat Reader: Edit PDF – Aplikace na Google Play

 

Dušové nebo bezdušové pláště

K většině plášťů je potřeba použít duše, někdy se ale v nabídce objeví bezdušové typy , většinou označovány jako TUBE LESS, TL, UST, TNT. Podstatou bezdušového systému je přesně vyrobená patka pláště, aby dokonale zapadla a těsnila v  bezdušovém ráfku . V ráfku musí být bezdušový ventilek a ráfek musí být samozřejmě také v normě pro bezdušové pláště  UST - TUBELESS . Těsnost pláště je zajištěna speciální butylovou vrstvou , která je nanesená na vnitřní stěně  pláště . Tím je zajištěná celková těsnost. Bezdušové pláště mají mnoho výhod , ale také některé nevýhody.

Výhody:

  • nižší hmotnost
  • lepší jízdní vlastnosti v terénu
  • zacelení drobných defektů

Nevýhody:

  • vyšší cena
  • náročnost údržby 

 

Plášť se stejným modelovým označením a jinou cenou?

Ano, tyto pláště se odlišují v použitých technologiích, které ve výsledku mění vlastnosti a chování pláště, modelové označení určuje především vzhled dezénu. Názvy technologií a vlastností výrobci nedodržují stejné a proto vám alespoň několik nejdůležitějších představíme:

 

Schwalbe

 

technologie:

unplattbar Unplattbar

Milionkrát ověřeno – nejbezpečnější volba pro kola a elektrokola. Plochá ochrana proti propíchnutí dokonce chrání před přimáčknutím palcem.

SmartGuard® Smart Guard
Nejúčinnější ochranný pás pro pláště jízdních kol a elektrokol. 5 mm vysoce elastické speciální pryže. Částečně získané z recyklovaného materiálu

Endurance Compound Endurance compound

Směs Marathon pro nejvyšší odolnos

E-50 E-50

Pláště pro elektrokola s evropským ECE-R75. Naše doporučení pro rychlá elektrokola. S pojištěním a motorovým asistentem nad 25 km/h – pro které je nutné speciální schválení plášťů. 

Recycling Recycling

Staré výrobky vyrobené z přírodního kaučuku (jako jsou rukavice a tuby) se drtí a v několika procedurálních krocích se používají jako základní materiál v systému ochrany proti propíchnutí.

Smart DualGuard Smart DualGuard

Nejbezpečnější ochrana proti propíchnutí existuje u pneumatik pro elektrokola. Speciálně vyvinuto pro požadavky elektrokol. Vynikající ochrana proti propíchnutí díky kombinaci 4 mm silné speciální pryže SmartGuard se 2 vrstvami tkaniny RaceGuard.

E-25 E-25

Pláště s doporučením „E-25“ jsou perfektní volbou pro všechna elektrokola s asistencí pedálů do 25 km/h. Nejdůležitější kritérium pro toto doporučení: bezpečnost.

GreenGuard GreenGuard

Ochranná vrstva proti propíchnutí pod běhounem je vyrobena z 3mm pružné speciální indické pryže. Částečně recyklovaná. Obzvláště spolehlivá ochrana.

Four Season Compound 4 Season Compound

Velmi všestranná pryžová směs, speciálně vyrobená pro podmínky po celý rok.

Dynamo Dynamo

Pneumatika s dynamo žebrováním na bočnici. Speciálně navrženo pro použití s klasickými dynamy poháněnými bočnicí.

Tubeless Technology Tubeless Technology

Tubeless dosahuje nejlepších hodnot, pokud jde o: rychlost, trakci, ochranu proti propíchnutí a komfort.

DualGuard DualGuard

Technologie ochrany proti propíchnutí DualGuard kombinuje dva principy ochranné vrstvy pod běhounem. 2 vrstvy nylonové konstrukce a 2,5 mm flexibilní speciální indická pryž nabízí ochranu nejvyšší úrovně.

Evolution Line Evolution Line

Nejlepší možné. Materiály nejvyšší kvality. Nejnovější technologie.

Super Race Super Race

V žádné jiné disciplíně není zaměření na valivý odpor a hmotnost tak kritické jako v cross-country a maratonu. S novou konstrukcí Super Race také nastavujeme nové standardy v pružnosti – žádná jiná konstrukce neklouže tak hedvábně hladce po zemi, a tudíž neposkytuje trakci, jako to dělá Super Race.

V-Guard V-Guard

Ochranná vrstva proti propíchnutí vyrobená z extrémně lehké high-tech tkaniny odolné proti proříznutí.

MTB-DD-Raceguard DD-RaceGuard Protection

Kombinovaná ochrana proti propíchnutí. Všestranná SnakeSkin + RaceGuard pod běhounem poskytuje maximální bezpečnost.

Cargo-Fit Cargo Fit

Zvláštní doporučení pro použití na nákladních kolech. Robustní pláště s velkým objemem, vysokou ochranou proti propíchnutí a vysokou nosností.

Double Defense, RaceGuard DoubleDefense Raceguard

Kombinovaná ochrana proti propíchnutí. Všestranného SnakeSkin + RaceGuard pod běhounem poskytuje maximální bezpečnost.

RaceGuard RaceGuard

2 vrstvy zkřížené nylonové tkaniny na vysoce kvalitní konstrukci 67 EPI. Pro osvědčenou ochranu lehkých cestovních pneumatik.

Balloonbike Balloonbikes

Zabudované vzduchové odpružení. Vzduchový polštář  se používá jako přirozené odpružení. Přibližně při dvou barech kolo s balonovými plášti jede snadno a s komfortním efektem odpružení. 

Double Defense
GreenGuard DoubleDefense GreenGuard

Kombinovaná ochrana proti propíchnutí. 3 mm flexibilní, speciální indické gumy pod běhounem kombinované se SnakeSkin na bočnicích. Opravdu bezpečná volba pro pneumatiky E-Bike.

K-Guard K-Guard

Vložka z přírodního kaučuku vyztužená vlákny Kevlar®. Solidní ochrana proti propíchnutí pro pneumatiky řady Active.

PunctureGuard Puncture Guard

Ochranná vložka pod běhounem je vyrobena z pryže o tloušťce 3 mm. Obzvláště spolehlivá ochrana pneumatik řady Active.

Green Compound Green Compound

Nejudržitelnější pryžová směs se speciální technologií od Schwalbe. Umožňuje poprvé vyrábět běhoun pláště pro jízdní kola s polymery výhradně z obnovitelných a recyklovaných surovin podle náročných standardů kvality.

Black'n'Roll Black'n Roll

Speciální pryžová směs pro invalidní vozíky. Nezanechává nevzhledné stopy na vnitřních podlahách a vydrží mnohem déle než běžná šedá směs pneumatik pro invalidní vozíky.

Soupless Carcass Carcass

Speciální otočná konstrukce pro výjimečný zážitek z jízdy na závodních pneumatikách.

Super Ground Super Ground

Kombinuje nízkou hmotnost a stabilitu. Vyvážený poměr ochrany proti propíchnutí a hladké jízdy. Pro stezky, dlouhé jízdy a jakýkoli terén.

Super Downhill Super Downhill

Pro ty nejodvážnější a nejagresivnější. Pro ty, pro které není žádný skok příliš velký, žádný sjezd příliš strmý a žádná překážka příliš velká. Vyrobeno pro Světový pohár ve sjezdu. Super Downhill znamená nekompromisní stabilitu a výkon jako žádná jiná konstrukce.

Super Gravity Super Gravity

Jděte tam, kam se ostatní neodvažují. Kde jezdec a stezka vyžadují od pneumatiky vše. Kde jsou kola dlouhé cestování. Právě zde je zóna pro pneumatiky s konstrukcí Super Gravity

Super Trail Super Trail

Všestranné jako multifunkční nářadí: stabilní konstrukce s řadou aplikací od intenzivních all-mountain a trailových jízd až po enduro. Ideální pro jezdce na kole se středním zdvihem

MTB-DD-Greenguard DD-Greenguard Protection

Kombinovaná ochrana proti propíchnutí. 3 mm flexibilní, speciální indická guma pod běhounem kombinovaná se SnakeSkin na bočnicích. Opravdu bezpečná volba pro pneumatiky E-Bike.

Spike Spike

Hřeby proti skluzu.

 

Kenda

 

směsi:

 HRC

Navržena jako doplněk k plášťům pro vytrvalostní trénink. Gumová směs s dlouhou životností, která stále poskytuje pohodlnou jízdu bez pocitu přílišné tvrdosti. HRC je směs 70sA pro maximální životnost a rychlost běhounu.

 R3C

Nejrychlejší pryžová směs Kenda a používá se výhradně pro špičkové závodní pneumatiky. S výrazně nižším valivým odporem a zvýšenou trakcí za mokrého počasí je směs R3C skutečným nástupcem pryže R2C. Určeno pro den závodu, není to vaše každodenní dojíždění.

 R2C

Dvojitá směs Kenda specifická pro silnici spojuje trakci a rychlost. Pneumatiky R2C obsahují pryž se dvěmi různými směsmi, středová směs je 70sA pro rychlost odvalování, zatímco ramena využívají lepivou směs 60sA pro větší jistotu v zatáčkách. Oproti R3C je lehčí, ale má o něco vyšší valivý odpor.

L3R Pro

Nejuniverzálnější směs Kenda. L3R Pro lze nalézt na čemkoli od silničních závodů až po pláště pro cross country (XC) horská kola. Při 60sA má L3R Pro rychlý a solidní výkon. Výhodou je nízká hmotnost, rychlé odvalování a zvýšená životnost běhounu.

  NRC

Směs přírodních a syntetických kaučukových směsí s nízkým valivým odporem, která umožňuje trubkám Kenda poskytovat hladkou, rychlou a agilní manipulaci. NRC je o něco měkčí než R2C, s 65sA a dále zlepšuje kvalitu duší Kenda.

 SRC

Nachází se především na pláštích Kenda's K-Generation, spojuje ty nejlepší atributy nízkého valivého odporu, extrémní odolnosti a životnosti běhounu do jednoho univerzálního balíčku, který je přínosem pro jezdce všech disciplín.

 DTC

Kombinace dvou různých pryžových směsí: L3R Pro a Stick-E pryže. Pryž DTC se nejčastěji vyskytuje na cross country, all-mountain a cyklokrosových pláštích díky své rychlosti odvalování a přilnavosti.

 CX-DTC

Tato směs kombinuje dvě nejvýkonnější offroad směsi Kenda pro vynikající výkon, který je vhodný pro ty nejagresivnější cyklokrosové tratě. Směsi Stick-E a směs RSR.

 DH-DTC

Tato směs kombinuje dvě nejvýkonnější offroadové směsi Kenda pro vynikající výkon, který je vhodný pro nejagresivnější enduro tratě a přitom je stále dostatečně odolný, aby zvládl sjezdové tratě. Směs Stick-E a směs RSR.

 Stick-E

Originální gumová směs Kenda pro všechny hory a sjezdy. Guma 50sA stále poskytuje jistou přilnavost pro širokou škálu trailů a podmínek, přičemž vydrží déle než měkčí směsi. Kromě toho, že se Kenda používá jako směs ramen na pláštích DTC, nabízí také pláštích v kompletní směsi Stick-E pro all mountain jezdce, kteří chtějí vyváženou životnost plášťů s jistou přilnavostí.

 RSR

Plášť navržen pro závodní podmínky se směsí, která posouvá přilnavost na zcela novou úroveň. S 42sA je směs RSR super měkká a lepivá pro různé typy povrchů a podmínek. Měkká směs poskytuje nejen vynikající přilnavost, ale funguje také jako malý stupeň nezávislého odpružení, když se každá část pláště ohýbá a reformuje na povrchu stezky. RSR je navržený tak, aby dále doplňoval pryžové směsi Kenda pro sjezdové a slalomové pláště. Je ideální pro podmínky evropského světového poháru i pro místní gravity park.

 

Pláště:

  AGC

Nejnovější inovací Kenda pro jezdce orientované na sjezdy. Pás Kenda Vector Shield, lehký tkaný aramidový materiál, je zabudován pod běhounem a podél bočních stěn, aby chránil pneumatiku před proříznutím a proražením. KVS nabízí téměř třikrát větší odolnost proti proříznutí než standardní ochranné materiály. 20mm vrchol podél patky zabraňuje sevření. Aktuálně nejlehčí a nejsilnější gravitační plášť od Kenda.

  AEC

Vyplňuje mezeru mezi mohutným AGC a hmotnostně optimalizovaným ATC. Použití stejných 3dílných aramidových vložek jako u pláště AGC, AEC vynechává vrchol na patce: pro stejně vysokou úroveň odolnosti proti proražení a proříznutí, ale bez přidané hmotnosti. Dvouvrstvá směs poskytuje stejnou spolehlivou přilnavost jako na plášti AGC.

 ATC

Pouzdro optimalizované pro jízdu na trailech, je lehčí a poddajnější než gravity řešení. Využívá vrstvu SCT na bočnicích a pás K-Armor pod oblastí běhounu. K-Armor umožňuje těsnější tkaní a použití menšího množství pryže, výsledkem je lehčí plášť, který je dostatečně pružný, aby se mohl ohýbat a tvarovat pod zatížením, a přesto stále chrání před sevřením, propíchnutím a řezy.

 SCT

Technologie bočnice pláště Kenda je optimalizací stávajících technologií výroby plášťů Kenda. Umožňuje plášti maximalizovat výhody tmelů na bázi kapaliny a zároveň zvýšit pevnost bočních stěn pro odolnost proti řezům a oděru.

 TR

Nejlehčí bezdušová verze pláště, kterou Kenda nabízí. Využití upraveného tvaru patky pro lepší bezdušové těsnění a výkon a zároveň nabízí nejlehčí dostupnou boční stěnu. Když je den závodu, udělejte z něj Tubeless Race.

 EMC

První plášť na trhu speciálně navržený tak, aby splňoval požadavky e-horských kol. Díky zesílené vrstvě tkané látky a dodatečné vrstvě ochrany proti propíchnutí je každý plášť EMC odolnější a poskytuje větší kontrolu a přilnavost než jakákoli jiná standardní  plášť MTB. Certifikace ECE-R75 a schválená pro použití na elektrokolech do 50 km/h.

 GCT

Všestranné pouzdro se skvělou všestrannou ochranou proti propíchnutí a proříznutí. Pouzdro GCT, vážící až o 50 % lehčí než pláště na traily, je ideální pro šotolinové cyklisty a cyklokrosové jezdce. Pláště s GCT jsou všechny optimalizovány pro bezdušové použití a snadné nastavení.

 KA

K-Armor je patentovaná technologie materiálu pláště vyvinutá společností Kenda pro vynikající ochranu proti propíchnutí a s valivým odporem. Super lehký materiál se vyznačuje těsnější vazbou než je běžné a zároveň je celkově lehčí. Navíc ve výrobě jsou jeho výrobní vlastnosti lepší než u stávajících materiálů, což vede k pevnějším plášťům. K-Armor také přispívá k neuvěřitelně nízkým hodnotám valivého odporu silničních plášťů Valkyrie Pro.

 TLR

Stejný materiál jako u pláště SCT je položen po celém obvodu pláště pro extra ochranu proti propíchnutí namísto pouze podél bočnic. Kromě toho je patka upravena tak, aby vytvořila těsné vzduchové těsnění a zajistila snadnou bezdušovou instalaci.

 E1

Vrchol dvouvrstvé ploché ochrany, Endurance 1, je nejvyšší úrovní ochrany Kenda, která přináší ochranu K-Armor na plášť a doplňuje ji další vrstvou K-Armor v oblasti běhounu. Skutečná dvouvrstvá ochrana na běhounu s jednou vrstvou chránící bočnice bude chránit kilometr za kilometrem.

 E2

Díky ochraně patek K-Armor a plášti 120 tpi nabízeným v pláštích úrovně E1 jsme tuto technologii mohli doplnit o ochranou proti plochému běhounu K-Shield, která nabízí další odolnost proti propíchnutí a další kilometrový výkon pro vaši jízdu.

 E3

Dvouvrstvá ochrana proti plochému povrchu pro městské a trekingové pláště. Přes plášť o síle 60 tpi jsme položili Iron Cap pás pro plnou ochranu pláště a doplnili jsme ho stejným K-Shieldem pláště Endurance 2 pro delší životnost běhounu.

 ICP

Využití stejného ochranného materiálu, který je v plné ochraně Iron Cap, ale omezený na oblast těsně pod povrchem běhounu, nabízí dodatečnou ochranu proti propíchnutí při minimálních nákladech a zvýšení hmotnosti.

 KS+

Zvětšili jsme tloušťku K-Shieldu na 5 mm, abychom vytvořili nejlepší rovnováhu mezi odolností proti propíchnutí a zachováním skvělé jízdní kvality.

 KS

Vrstva lehké, pružné pryže obsahující aramidové a keramické částice uvnitř pláště pouze pod běhounem. Navrženo tak, aby předcházelo propíchnutí a prodloužilo životnost pláště.

 

Maxxis

 

technologie:

 Exo Protection

EXO je materiál odolný proti proříznutí a oděru, který se přidává na bočnice mnoha horských kol Maxxis a šotolinových plášťů. Tato hustě tkaná látka je lehká a vysoce flexibilní, což zajišťuje, že výkon pláště zůstane nedotčen. Zvolte EXO Protection pro zvýšenou odolnost při šotolinovém, XC a lehkém trailovém ježdění.

 

 Exo+ Protection

EXO+ je středně těžká varianta ochrany proti propíchnutí od Maxxis vhodná pro všestranné trailové ježdění a lehká elektrokola. Odolný plášť 60 TPI, EXO ochranná vrstva proti propíchnutí na boční stěně a butylová vložka kolem patky. Pevný plášť a materiál EXO odvracejí poškození od kamenů a kořenů, zatímco butylová vložka chrání pneumatiku před sevřením a pomáhá předcházet poškození ráfku.

 

 Double Down

Další krok ve vývoji dvouvrstvého pláště pro enduro závody. Dvě vrstvy pláště 120 TPI vyztužené butylovou vložkou poskytují enduro závodníkovi podporu a ochranu sjezdové pneumatiky, ale v lehčím balení.

 

 Down Hill

Dvě vrstvy materiálu pláště jsou použity od patky k patce, což poskytuje dodatečnou ochranu a tuhost bočních stěn pro sjezdové aplikace.

 

 Tubeless Ready

Bezdušové pneumatiky poskytují jezdci mnoho výhod: schopnost jezdit při nižším tlaku vzduchu, což zlepšuje trakci; nižší valivý odpor ve srovnání s pneumatikou s duší; a menší šance na zploštění. 

 

 Wide Trail

Tato konstrukce optimalizuje rozložení a profil běhounu pneumatiky na dnešních moderních širších ráfcích. Tradiční pneumatiky jsou navrženy kolem starších, užších ráfků a mohou vytvářet příliš čtvercový profil pneumatiky, což vede k méně než optimálnímu výkonu. Pneumatiky WT jsou optimalizovány pro šířku vnitřního ráfku 35 mm, ale bylo prokázáno, že fungují v rozsahu šířky vnitřního ráfku 30–35 mm, v závislosti na preferencích jezdce.

 

 3C maxx speed

Dvě směsi ve vnější vrstvě, které se používají především v cross country a enduro pneumatikách, jsou speciálně navrženy tak, aby snižovaly valivý odpor a optimalizovaly opotřebení běhounu a trakci.

 

 3C maxx terra

Mezilehlá konfigurace směsi používaná u vybraných horských pneumatik. 3C MaxxTerra je měkčí a nabízí větší trakci než 3C MaxxSpeed, přesto poskytuje lepší opotřebení běhounu a menší valivý odpor než MaxxGrip.

 

 3C maxx grip

3C MaxxGrip využívá nejměkčí pryžové směsi, aby nabídly dokonalou přilnavost a vlastnosti pomalého odskoku pro bezkonkurenční trakci ve sjezdech.

 

 SuperTacky

Speciální směs s nízkým odskokem a vysokou trakcí používaná ve vybraných horských pneumatikách.

 

 HYPR Compound

HYPR je plně křemičitá směs a naše dosud nejvýkonnější směs. Ve srovnání s naší předchozí silniční závodní směsí má HYPR o 16 % nižší valivý odpor a o 23 % lepší přilnavost na mokru. HYPR snižuje valivý odpor a zvyšuje trakci, to vše při zachování trvanlivosti na úrovni našich předchozích pryžových směsí.

 

 ZK

Materiál na ochranu proti propíchnutí další generace, který je lehčí, pružnější a pevnější než předchozí materiály, jako je K2. Maxxis typicky používá ZK jako nárazovou vrstvu, umístěnou pod běhounem uprostřed pneumatiky.

 

 K2

Tato exkluzivní tkanina Maxxis, dostupná ve vybraných pneumatikách, poskytuje větší ochranu proti propíchnutí než aramid. Přidání tohoto lehkého a pružného materiálu zajišťuje, že kvalita jízdy a výkon zůstanou nepřekonatelné.

 

 HYPR-S Compound

Nová směs HYPR-S, která staví na úspěchu směsi HYPR, která debutovala na původní High Road, si zachovává výjimečnou přilnavost a zároveň snižuje valivý odpor o dalších 12 % ve srovnání s HYPR.

 

 Maxx Shield

Maximální ochrana ploch. Obsahuje ochranu SilkShield od patky po patku a vrstvu K2 pod běhoun pro bezkonkurenční odolnost.

 

 Silk Shield

Poskytuje další úroveň ochrany pro bočnice i pod běhounem.

 

 Silk Worm

Exkluzivní materiál zabudovaný do pláště vybraných modelů, který zvyšuje odolnost proti propíchnutí a roztržení. Hedvábný se nachází pod běhounem jako lamač.

 

Michelin

 

technologie: 

  Save Battery

Zlepšuje odolnost dezénu a tím omezuje spotřebu energie vašeho MTB s elektrickou podporou při použití předních a zadních pneumatik.

 

 E Gum-X

Směsi gum speciálně vyvinuté pro MTB s elektrickou asistencí.

 

 Air Proof

Díky těsnicí hmotě je pneumatika bezdušová kompatibilní při vysokém tlaku.

 

 TLReady

Pneumatiky Tubeless Ready lze nasadit bez duše za předpokladu použití bezdušového kola, nepřekročení maximálního tlaku, doplnění těsnicí hmoty a kontroly tlaku v pneumatikách před každou jízdou.

 

Aramid Protek

Vyztužení v plášti pneumatiky pro zajištění pevnosti v korunce a minimalizaci propíchnutí. Aramid je pevnější než tradiční materiály a je mnohem odolnější proti proříznutí a je materiálem používaným pro výrobu neprůstřelných vesty.

 

Aramid Protek+

Vysoká hustota zesílení v plášti pneumatiky pro zajištění pevnosti v korunce a minimalizaci propíchnutí. Aramid je pevnější než tradiční materiály a je mnohem odolnější proti proříznutí a je materiálem používaným k výrobě neprůstřelných vest.

 

 Bead2Bead Protek

Vysokohustotní křížová výztuha chránící celý plášť pneumatiky. Korunka a bočnice jsou zesíleny, aby poskytovaly maximální ochranu a odolnost.

 

 Disc Brake Ready

Technologie Disc Brake Ready umožňuje pneumatice odolat silnému brzdění kol s kotoučovými brzdami díky speciální gumě.

 

 E-Bike

Pneumatiky označené E-Bike jsou schváleny pro použití na elektrokolech s maximální rychlostí do 45 km/h.

 

 E-Bike Ready

Pneumatiky označené E-Bike Ready jsou schváleny pro použití na elektrokolech s maximální rychlostí do (25 km/h).

 

 Aramid Protection

Na pneumatikách MICHELIN Protek Urban je k dispozici vyztužení z aramidových vláken proti propíchnutí pro dodatečnou ochranu proti propíchnutí.

 

 Max Protection

Pro maximální ochranu nabízí Michelin technologii Max na pneumatikách MICHELIN Protek Cross Max a MICHELIN Protek Max: 5mm zesílení, aby se zabránilo propíchnutí.

 

 Protection

U pneumatik MICHELIN Protek a MICHELIN Protek Cross je k dispozici 1mm zesílení proti propíchnutí, které nabízí účinnou ochranu pro každodenní použití.

 

 Star Tread Design

Star Tread Design (technologie Eurobike Award 2012) je dezén na plášti StarGrip, který nabízí zvýšenou pohyblivost bloků a lokalizované tlakování pro maximalizaci přilnavosti.

Hvězdicový tvar bloků běhounu má hrany, které poskytují vícesměrnou mobilitu pro maximální přilnavost.

 

  Race Shield

Plášť 3x150 TPI poskytuje výkon a flexibilitu bez kompromisů v pevnosti díky výztužné vrstvě s velmi vysokou hustotou. Exkluzivně pro XC soutěže.

 

 Cross Shield

3x110 TPI poskytující lehkost, odolnost a pevnost díky výztužné vrstvě s velmi vysokou hustotou.

 

 Trail Shield

Plášť 3x60 TPI, který je lehký, odolný a robustní s velmi vysokou hustotou výztužné vrstvy.

 

 Gravity Shield

Pouzdro 3x33 nebo 3x60 TPI speciálně navržené pro Enduro.

 

Dezény:

  Grip Design

Dezén navržený tak, aby poskytoval přilnavost pro rychlou jízdu na silnici.

 

Hi-Grip Design

Dezén navržený tak, aby poskytoval přilnavost pro rychlou jízdu na silnici za všech povětrnostních podmínek.

 

 Gravel Design

Dezén navržený pro uchopení stezek s malými bloky.

 

Směsi:

 X-Race Compound

Nová generace pryžových směsí určených ke zlepšení valivého odporu.

 

 Race-2  Compound

Nová generace pryžových směsí určených ke zlepšení valivého odporu.

 

 Bi-Compound

Vynalezený Michelinem v roce 1995, jedná se o směs dvou pryžových směsí na běhounu, které poskytují účinnost centrálního odvalování a boční přilnavost.

 

 Grip Compound

Gumová směs vyvinutá pro větší přilnavost.

 

 X-Miles Compound

Pryžová směs poskytující odolnost proti oděru spojená se silnější vrstvou na korunce. Zvyšuje odolnost.

 

 Race Compound

Pryžová směs s nízkou rychlostí deformace, nabízející nízký valivý odpor. Tato směs, odvozená z technologií Moto GP, také poskytuje vynikající přilnavost na suchu.

 

Gum-X3D

TRI-COMPOUND

Kombinace tří různých pryžových směsí poskytujících různé vlastnosti. K dispozici v řadě Competiton.

 

Gum-X2D

BI-COMPOUND

Kombinace dvou různých pryžových směsí poskytujících různé vlastnosti. Dostupné v produktových řadách Competition a Performance.

 

MONO-COMPOUND

Dostupné v produktových řadách Performance a Access.

 

Gum-X

Série pryží, které kombinují různé výkonnostní charakteristiky jako je přilnavost, výkon a odolnost.

 

  Magi-X

Řada pryží speciálně navržených pro enduro použití na přední pneumatice, které nabízejí vynikající přilnavost.

Jak vybrat velikost kola

Už jste si někdy chtěli koupit jízdní kolo, ale nevěděli jste, jaká velikost je pro vás ta správná? V tomto článku máme velikosti všech našich dodavatelů kol seřazeny v přehledných tabulkách, aby byl váš příští výběr zase o něco jednodušší!

 

Velikost kola a výška rámu je vzdálenost mezi středovou osou a koncem sedlové trubky rámu. Velikost udávají výrobci kol nejčastěji v palcích (1 palec = 2,54 cm), v centimetrech nebo orientačně konfekční velikostí (XS, S, M, L, XL, XXL). Velikosti kol se většinou liší podle výrobce a konstrukce (druhu) rámu.

Pro správné určení velikosti kola je dobré přihlédnout k výšce horní rámové trubky. U horského kola se doporučuje, aby cyklista stojící obkročmo nad kolem, měl horní rámovou trubku asi 4–5 cm od rozkroku. Doporučujeme vybírat podle velikostní tabulky výrobce.

Velikostní tabulka pro jízdní kola ScotttabulkaVelikosti

 

Velikostní tabulka pro jízdní kola Rock Machine

velikostiKolRmachine

 

 

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz.
×

Splátková kalkulačka ESSOX